Kommentti olisi kiva yllätys vieraillessasi blogissani.

lauantai 30. tammikuuta 2016

Värjätyistä langoista lapasia

Tässä ois muutamat lapaset kuvattuna ja nyt värjätyistä langoistani. Väriaineina olen käyttänyt: raparperin juuri, veriseitikki, verihelttaseitikki, pietaryrtti ja ehkä kielon lehti, en ole ehtinyt paremmin katsella kuvia aiemmilta vuosilta  mikä on näiden ensimmäiste lapasten tuo vaalea sävy.

Vihreä sävy näissä ensimmäisissä lapasissa on harmaa lanka värjätty raparperin juurella.


Näiden kaksien lapasten vihreä on pietaryrtillä värjätty siniharmaa lanka eli on tummemman vihreää. Väriaineet yllämainitusti nuo muut värit. 



Nämä on niin kauniita lapasia, neuloessa nuo kuviot tuli lapasiin, en paperille edes suunnitellut.
Lankanahan näissä on 7-veikka.

Viime viikonloppuna olin kansalaisopiston punontakurssilla ja materiaalina oli minulla kahvipussit eli kierrätys kunniaan. Tosi innoissani olin ja hyvä kauppakori tulossa. Laitan joku toinen kerta kuvasarjaa siitä. Opettajana Anelma Savolainen, olen joskus käynyt hänen pajukurssillaan 90-luvun loppupuolella ja tykkäsin silloinkin.Erilaista näpräämistähän tämä punonta on ja miten paljon esivalmisteluja ennenkuin pääset sitten punomaan. Meitä oli 8 naista monen ikäistä. Selkä kieltämättä oli tosi kipeä aina tuolta lähdettäessä ja väsyin nopeasti. Mutta aika kului kuin siivellä ja mukavaa oli. Mutta pitää kyllä osallistua kevään ryhmäänkin ja siellä tehdä se lierihattu järvikaislasta, näytti niin mukavalta sen teko, että pakko saada kesäksi sellainen kiva hattu. 

Fysioterapiassa olen kulkenut pari kertaa viikossa ja edellisen käynnin jälkeen olin eilen tosi kipeä kun tehtiin liikeharjoituksia. Maanantaina kuulen röntgenvastauksen ja verikoevastaukset. Ihan jännityksellä odotan että onko mitään ns. aiheuttajaa tälle selkävaivalle. Fibrohan siellä taustalla mutta mitä muuta sitten.

5 kommenttia:

  1. Ihanan seesteiset värit ja kauniit lapaset.

    VastaaPoista
  2. Aivan ihania sävyjä lapasissasi ja kuviot juuri mieleisiä minulle!

    VastaaPoista
  3. Kauniit, murretut sävyt ja geometrisen selkeät kuviot :-) Toivottavasti selkäkipuihin löytyy apu pian!

    VastaaPoista
  4. Ne vaan on niin kauniita nuo värit- ja kaikki sopii yhteen

    VastaaPoista
  5. Upeita lapasia. Tuo vihreä raparperijuurella värjätty lanka on kauniin vihreää. Tekisi mieli kokeilla, mutta raparperini on vielä niin pieni, että en raaski kaivaa siitä juuri ylös.

    VastaaPoista